Boldog Emberek

Szeretnéd tudni, hogy mi a boldogság titka? Én elárulom!

Elátkozva

2015. július 16. 20:10 - Kriszmy

Sziasztok!

     Sokan mondják nekem, hogy neked könnyű, hiszen te egy nagyon optimista ember vagy.

Ez igaz. Optimista vagyok. De nem voltam mindig ilyen.

     Ott kezdem, hogy nem volt valami jó gyerekkorom. Ezt most nem fogom részletezni, majd egy későbbi időpontban ezt is elmesélem.

     Szóval 18 éves koromra, teljesen meg voltam győződve arról, hogy engem valaki megátkozott. Akkoriban valóban annyi rossz dolog történt velem, hogy így visszagondolva, azon csodálkozom, hogy nem kerültem diliházba.

     Persze ilyenkor az ember, a legkisebb dolgokban is a rosszat látja. Ha lekési a buszt, ha pont az nincs a boltban, amit venni akar, vagy ha akkor ered el az eső, amikor elindul otthonról, és még sorolhatnám.

     Szóval, ezek az apró bosszúságok nekem bizonyítékul szolgáltak arra, hogy komoly átok alatt állok, amit nem lehet feloldani. Kicsit szomorú voltam emiatt, de leginkább kezdtem beletörődni abba, hogy a hátralévő életem, most már így telik el, tele rosszabbnál, rosszabb dolgokkal.

      Aztán az egyik őszi napon kiment a bokám, (természetesen az átok miatt) és az orvosom, mivel ez már a sokadik alkalom volt, és a szalagjaim megnyúltak, két hét ágynyugalomra ítélt.

      Amikor az ember otthon van, és unatkozik, a legjobb szórakozása az olvasás. Én is így tettem. Akkoriban járt nekünk egy magazin, (szándékosan nem írom le a nevét, nehogy reklám legyen : ) ) amiben nagyon érdekes írások voltak, és az egyik cikk a pozitív gondolkodásról szólt. Nagyon tetszett az írás, és még most is emlékszem az egyik mondatára:

Minden rosszban van valami jó.

     Először nevettem ezen. Ugyan mi lehet jó abban, hogy itt fekszem az ágyban, felpolcolt lábbal, elátkozva, reménytelenül? Aztán az első sokk után, (és mert egyre jobban unatkoztam) elkezdtem ezen gondolkodni. 18 évesen az ember azt hiszi, hogy ő a legokosabb a világon, ezért úgy döntöttem játékból megtalálom a jót a rosszban.

      Az első fél órában, nem igazán sikerült, de aztán egyszer csak bekattant, hogy végül is az a jó abban, hogy otthon fekszem, hogy nem kell mennem dolgozni, hogy végre tudok nyugodtan olvasni, és senki sem zavar meg ebben. És ami a legfontosabb! Az átok sem érhet utol itt az ágyban!

     Miután újra lábra állhattam, nem hagytam abba ezt a játékot. (Egyfajta agytornának fogtam fel, de nem igazán vettem komolyan, hiszen nagyon el voltam átkozva) Minden apró bosszúságban, minden balszerencsés mozdulatban, minden rossz dologban megpróbáltam megtalálni a jót. Rájöttem, hogy az egész csak filozófia, és türelem kérdése.

     Most 45 évesen, határozottan állíthatom, hogy igenis minden rosszban van valami jó! Legfeljebb, csak évek múlva derül ki, hogy mi volt az.

Nem hiszed? Gondolkodj!

     Tudom, most azt gondolod, hogy a te problémádban biztosan nincsen semmi jó, de én bebizonyítom neked, hogy igenis van!

      Ha nem hiszed, írd le nekem a veled történteket, és én megírom, hogy ez miért is olyan jó.

Játssz velem!!!!

 

Holnap találkozunk! Van még mit mesélnem!

Kriszmy

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr647633510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása