Boldog Emberek

Szeretnéd tudni, hogy mi a boldogság titka? Én elárulom!

Álommunka

2015. július 31. 17:02 - Kriszmy

Szia!

Ahogy ígértem, elárulom neked, hogyan találd meg álmaid munkáját.

Ha most azt hiszed, hogy csak az lehet álmaid munkája, ahol milliókat tudsz keresni, akkor nagyon tévedsz.

Ugyanis életünket nem az anyagi javak határozzák meg, hanem az érzéseink. Tudom, hogy a mai társdalomban, sokan irigylik azt, akinek nagy vagyona, háza, kocsija van. Én mégis azt mondom, hogy mindezt nem számít.

Ami igazán számít, hogy hogyan éled az életedet. Milliókat szerezni nem művészet, de ugyanilyen könnyű elveszíteni is. ( Kérdezd csak meg a whisky-s rablót.)  De, ha egyszer boldoggá tetted saját magadat, akkor azt már soha senki sem veheti el tőled! Gondolj csak bele. Te kit irigyelsz jobban? Azt, aki tele van pénzzel, de nagyon boldogtalan, vagy aki nem túl gazdag, de boldog?

A pénz, csak bajjal jár. Soha sem tudhatod, hogy ki lesz rád nagyon irigy, hogy mennyien kívánnak a pokolba, (Még akkor is, ha becsületes úton szerezted a vagyonod.) hogy hányan vannak veled, csak azért, mert pénzed van. És végül a legnagyobb bizonyíték, hogy a pénz nem fontos: (Jó, persze kell valamennyi az élethez, de könyörgöm, ne az legyen a cél!) mindenki, még a leges-leggazdagabb ember sem tudja a vagyonát a halála után magával vinni. 

Biztos voltál már temetésen. Vagy hallottál már halálesetről. Megfigyelted, hogy az emberek miről beszélnek ilyenkor? Arról, hogy milyen háza volt az illetőnek? Vagy arról, hogy mikor vett új kocsit? Hát nem. Csak arról beszél ilyenkor mindenki, hogy milyen ember volt az elhunyt. Hogy milyen érzéseket, milyen emlékeket hagyott maga után, és hogy milyen hatással volt másokra.

Mert ez a fontos. Hogy milyen hatással vagyunk másokra, és a világra. Ennek fontosságáról később beszélek.) 

De, most kanyarodjunk vissza az álommunkához. Az igazi álommunka az, ahol jól érzed magad. Ahol olyan dologgal foglalkozhatsz, ami boldoggá tesz. Persze az is fontos, hogy megélj a fizetésedből, de nem érdemes milliókban gondolkodni.

Én ezt a módszert, háromszor alkalmaztam, és mind a háromszor megkaptam azt a munkahelyet, amire vágytam. (Ebből az egyik tévedés volt. Azt hiszem, nem igazán tudtam, mit is akarok.)

Volt egy szakasz az életemben, amikor egyéni vállalkozóként kerestem a kenyerem, ami kezdetben egészen jól ment, de változott a világ, új törvények jöttek, és én úgy döntöttem abbahagyom, és keresek valami új munkát. Egyik ismerősömmel sétálgattam, és azon tanakodtam, hogy most mihez kezdjek, amikor megkérdezte, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Elgondolkodtam ezen, majd válaszoltam: szeretnék kötetlen munkaidőt, legyen változatos, és sokat beszélgessek emberekkel, sokat tanuljak, és átadhassam a gondolataimat. Lehet irodai munka, de ne csak bent üljek, hanem ismerjek meg új helyeket is.

Az ismerősöm erre azt mondta, hogy szerinte ilyen munkahely nincsen. Én sem tudtam konkrétumokat mondani, csak azt tudtam, hogy mit szeretnék. Tovább sétálgattunk, és nekem a kezembe akadt egy újság, amiben a helyi rádióban  kerestek önkénteseket. Ekkor belém hasított  a felismerés. RÁDIÓ, kiabáltam, és az ismerősöm teljesen őrültnek nézett.

Jelentkeztem is önkéntesnek, majd egy év múlva, mint műsorvezető, és riporter dolgoztam ennél a rádiónál két és fél évig. Nagyon boldog időszak volt! Minden benne volt, amit szerettem volna. Rengeteget tanultam, és most nem tudnám megvalósítani az álmomat, ha nem dolgoztam volna ott.

Sajnos, a rádió megszűnt, és nekem tovább kellett lépnem. Újra végiggondoltam, hogy milyen  munkahelyet szeretnék, majd kiírtam a facbookra, hogy munkát keresek. Az első hozzászóló ismerősöm ajánlott egy munkát, ami valóban az én álommunkahelyem lett. Azóta is itt dolgozom. Nagyon szeretem. Minden nap egy öröm, amikor bemehetek dolgozni. Minden benne van, amit szerettem volna. És mindezekért, még pénzt is kapok!

Szóval itt a módszer:

Kapcsolj ki mindent, és vegyél elő egy üres lapot. Gondolkodj! Ne gondolj a pénzre, és ne gondolj konkrét munkára, vagy munkahelyre. Arra gondolj, hogy milyen az a munkahely, amit szeretnél. Mi az amit igazán szeretnél csinálni. Ez lehet a legőrültebb dolog is. (Főzni, sielni, aludni, fejen állni  stb. ) Amikor ezt tudod, írd le erre a lapra. De vigyázz mit kívánsz, mert teljesül!

Ezután, már csak az a dolgod, hogy lazíts, és figyelj. Ne görcsölj rá a dologra, de sokat beszélgess másokkal a munkahelyváltásról. Mondd el mindenkinek, hogy munkát keresel. Hidd el, pár nap, és jönni fog! Csak aztán ne félj váltani!

Kérlek írd meg nekem, ha sikerült. És azt is ha nem. (Akkor valamit nem jól csinálsz, de én segítek, hiszen azért vagyok!) 

 

Jó munkát!

Kriszmy

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr657668634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása